Aktualności

12.03.2015 Ural-375D dzisiaj w naszej kolekcji !

12.03.2015 roku w czwartek kontynuowaliśmy proces odbioru sprzętu przekazanego nam nieodpłatnie przez Ministerstwo Obrony Narodowej – Drugim naszym pozyskanym pojazdem jest samochód
Ural-375D który to dzisiaj oglądaliśmy w jednostce wojskowej która to przygotuje go nam do przekazania, zamieszczone zdjęcia są to fotografie NASZEGO pojazdu który jest sprawny i kompletny liczba przejechanych kilometrów według wskazań na liczniku to 18 tys. km.
Ural-375D  – terenowy 3-osiowy samochód ciężarowy konstrukcji radzieckiej. Następca samochodu ciężarowego ZIŁ-157
Samochód ciężarowy oznaczony początkowo jako Ural-375 został zaprojektowany i zbudowany na początku lat 60-tych XX wieku do transportu. Konstrukcja Ural-375 była typowa dla samochodów ciężarowych. Samochód zbudowano w układzie sześciokołowym z napędem na wszystkie koła (6X6) i systemem centralnego pompowania kół oraz 5-biegową manualną skrzynią biegów. Z przodu pod wysuniętą maską umieszczono silnik benzynowy ZIŁ-375. Za silnikiem znajduje się kabina kierowcy w całości metalowa pochodzącą z modelu Ural-377 i zmieniono oznaczenie ciężarówki na Ural-375D. Za kabiną kierowcy umieszczono stalową skrzynię ładunkową z otwieraną tylną burtą.Produkcję seryjną samochodu rozpoczęto w 1961 roku i zakończono ją dopiero w 1992 roku
Dane techniczne
Silnik gaźnikowy, widlasty, 8-cylindrowy ZIŁ-375 o mocy 180 KM
Skrzynia biegów 5 biegowa, manualna
Pancerz brak opancerzenia
Długość 7,35 m
Szerokość 2,69 m
Wysokość 2,68 m (wersja podstawowa) 2,98 m (wersje furgonowe)
Prześwit 0,40 m
Masa własna 8 400 kg
Masa całkowita 12 900 kg
Prędkość maks. 75 kmh
Zasięg 800 km
Zapas paliwa 360